Konferencevirksomhed

Når gæster som businesskunder træder ind på en konferencevirksomhed forventer de tryghed og sikkerhed for at rammerne spiller sammen med arrangementet, mødet m.v..

Vi har som basis en forventning om at lydanlægget og frokostafviklingen ikke skaber uro i forhold til det budskab der skal formidles af arrangøren. Men det der skaber den unikke oplevelse er noget mere.

Det er der hvor arrangør og deltager føler at der ydes en merværdi i forhold til det planlagte arrangement. Der hvor konferencestedet øjner behovene før man selv er blevet opmærksom på dem. Det er kun mennesker der kan skabe den oplevelse.

RelationManager+ hjælper dig med, at få fokus på det der adskiller din virksomhed fra de andre, og giver oplevelse af, at samspillet mellem de fysiske rammer, personalet og arrangementet går op i en unik enhed.

Gæsten har sandheden

RelationManager+ baserer sig på en filosofi om at gæstens sandhed er den eneste sandhed der har værdi. Den hjælper dig til at se gæstens oplevelse som den er, og ikke som du håber at den er eller var engang.
Forklaringen er at virksomhederne ikke er i ægte dialog med kunderne, men stiller ufarlige spørgsmål. De færreste spørger oprigtigt til kundernes tilfredshed og lyst til at anbefale dem. I stedet stilles høflige rutinespørgsmål som:

  • Smagte det godt?
  • Har du sovet godt?
  • Er alt som det skal være?

Sådanne spørgsmål, besvares ofte med et ”ja tak” for at spare tid og for ikke at ødelægge den gode stemning. Og når gæsterne siger at de er tilfredse er de det vel også? Et høfligt svar på et automatiseret spørgsmål, kan man vælge at tolke positivt, men man kan også vælge at udfordre sig selv.

Mange virksomheder i oplevelsesbranchen gennemfører kundeundersøgelser, men resultaterne kommer ofte for sent til at der kan handles på dem. I en travl og hektisk hverdag er sådanne analyser for abstrakte for medarbejderne. Dermed ender de ofte som et prisværdigt, men effektløs initiativ som kun direktion og bestyrelse forholder sig til.

Hvad skal der til

Det siger sig selv at en forretning i oplevelsesbranchen skal satse på at få flest muligt Ambassadører, og dem skal man have mange af. For der skal mindst 10 ambassadører til at kompensere for den skade som blot én kritisk gæst påfører din forretning. Undersøgelser med at arbejde målrettet med NPS viser desuden, at de 10 pct. af branchen, der opnår højeste NPS vokser 30 pct. hurtigere end branchegennemsnittet. Endelig viser erfaringer, at effektive NPS virkomheder får halvdelen af deres nye kunder fra anbefalinger.

Gør alle dage til plusdage

Alle virksomheder i oplevelsesbranchen kender til dage der kommer skidt fra start og forbliver dårlige. Det er både surt og kostbart. I en travl hverdag får man sjældent evalueret hvad der gik galt og man ønsker at lægge oplevelsen bag sig. Resultatet er at de dårlige dage bliver ved med at dukke op. RelationManager+ har et system der hjælper med at gøre alle dage til plusdage.

Der er tale om en digital teknik der afdækker i hvor høj grad en gæst vil anbefale din virksomhed til sit netværk. Gæsten får også mulighed for – i fritekst – at give forslag til forbedringer. Hertil knyttes ganske få supplerende spørgsmål afhængig af delbranchen. Det tager kunden mellem 5 og 25 sekunder at ”score” din virksomhed, hvorfor svarprocenten erfaringsmæssigt er tæt på 100.


Hvordan kommer jeg i gang?

Vil du høre mere, eller i gang med det samme, så kontakt os på:

  • Mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Tlf.: 70 23 48 08